КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Лашківський ЗЗСО І-ІІІ ст. Кіцманської міської ради
Головна > Освітній Простір Нуш > Новий освітній простір НУШ: рекомендації МОН щодо обладнання
Освітній Простір Нуш

Новий освітній простір НУШ: рекомендації МОН щодо обладнання

03-09-2019, 22:22

 Українська освітня реформа передбачає поступове впровадження численних змін у звичний навчальний процес: від використання сучасної дидактики до програмування навчальних роботів, від встановлення нових парт — до побудови принципово нового освітнього простору.

Що таке новий освітній простір НУШ 

Для побудови принципово нового освітнього простору МОН запозичило досвід зарубіжних країн, які вже багато років організовують шкільне навчання по цьому принципу: Данія, Естонія, Німеччина, Польща, Швеція.

Основою нової моделі є дотримання принципів безбар'єрності й створення інклюзивного середовища. Це має бути загальне освітнє середовище, де разом з іншими учнями здобувають освіту й діти з особливими потребами. Навіщо потрібні такі нововведення і чим погана стара модель, за якою школярі з особливими потребами змушені були навчатися в спеціалізованих навчальних закладах інтернатного типу?

Міністерство називає декілька причин, які роблять нову систему освіти більш ефективною — розглянемо їх нижче.

Переваги інклюзивної освіти 

  1. Усунення бар'єрів системи освіти та розробка ефективної системи підтримки дітей, що мають особливі потреби.
  2. Активніше залучення батьків до навчального процесу — освітній процес будується на основі комунікацій.
  3. Діти, що мають особливі потреби в освіті, в такому загальному просторі мають можливість для нормальної соціалізації в суспільстві. Вони не відчувають себе інакшими, тож мають все для розвитку своїх сильних сторін і унікальних талантів. Це допомагає їм у майбутньому вступити до професійних і вищих навчальних закладів і в подальшому кар’єрному розвитку.
  4. Діти з особливими потребами отримують можливість налагоджувати соціальні й дружні зв'язки з однолітками, вчаться взаємодії з колективом — в умовах інтернату це було недоступно, тому часто такі школярі випускалися з навчальних закладів зовсім не готовими до дорослого життя. 
  5. Світосприйняття інших учнів, їхніх батьків і вчителів також змінюється за умов створення спільного навчального простору. Вони приймають відмінності й особливості інших людей, виховуються в умовах толерантного ставлення тощо.

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР НУШ →