Головна
>
Публічна Інформація
>
Структура Та Органи Управління Закладу Освіти
>
Система управління Лашківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів відповідає ст. 24 Закону України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017 та Статуту закладу (затверджено рішенням ХVI сесії Кіцманської міської ради VII скликання від 29.11.2018 р. № 308). > Структура та органи управління Опорним закладом освіти Лашківський ліцей Кіцманської міської ради відповідають ст.24 Закону України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017 та Статуту закладу (затверджено рішенням ХХХІ сесії Кіцманської міської ради МІІІ скликання від 24.10.2023 року №306 /10и
Публічна Інформація / Структура Та Органи Управління Закладу Освіти / Система Управління Лашківського Ззсо І-Ііі Ступенів Відповідає Ст. 24 Закону України «Про Освіту» № 2145-Viii Від 05.09.2017 Та Статуту Закладу (Затверджено Рішенням Хvi Сесії Кіцманської Міської Ради VII Скликання Від 29.11.2018 Р. № 308).
Структура та органи управління Опорним закладом освіти Лашківський ліцей Кіцманської міської ради відповідають ст.24 Закону України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017 та Статуту закладу (затверджено рішенням ХХХІ сесії Кіцманської міської ради МІІІ скликання від 24.10.2023 року №306 /10и
25-10-2023, 12:00
Управління ліцеєм
4.1. Управління ліцеєм здійснюють:
-Засновник;
-відділ освіти ,молоді та спорту Кіцманської міської ради як уповноважений Засновником орган управління;
-директор ліцею;
-педагогічна рада;
-вищий колегіальний орган громадського самоврядування ліцею,
Органи громадського самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні ліцеєм у порядку та межах, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цим статутом.
4.2.Засновник ліцею:
-визначає та закріплює територію обслуговування закладу освіти;
-затверджує статут ,укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
-затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу та кількісний склад конкурсної комісії;
-фінансує виконання стратегії розвитку ліцею, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
-здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
-затверджує кошторис ліцею, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
-реалізує інші права, передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.
4.3. Засновник ліцею зобов’язаний забезпечити:
-утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
-дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень ліцею;
-оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту».
4.4. Уповноважений орган управління – відділ освіти ,молоді та спорту Кіцманської міської ради
-приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника ліцею;
-затверджує за поданням ліцею стратегію розвитку закладу;
-здійснює контроль за використанням ліцеєм публічних коштів;
-здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
-здійснює контроль за дотриманням ліцеєм статутних цілей;
- здійснює інші власні та делеговані Засновним повноваженя відповідно до законодавства, цього статуту.
4.5. Засновник та уповноважений ними орган не можуть делегувати керівникам, педагогічним чи піклувальним радам, органам громадського самоврядування ліцею власні повноваження, визначені Законами України «Про освіту» «Про повну загальну середню освіту».
4.6. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснює його керівник – директор.
4.6.1. Керівником ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Повноваження керівника ліцею визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.6.2. Не може обіймати посаду керівника ліцею особа, яка:
1) є недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
2) має судимість за вчинення злочину;
3) позбавлена права обіймати відповідну посаду;
4) за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;
5) за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;
6) підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».
4.6.3. Керівник ліцею має право:
-діяти від імені ліцею без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, судах різних інстанцій, органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
-підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
-приймати рішення щодо діяльності ліцею в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
-призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
-визначати режим роботи ліцею;
-видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
-укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
-звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
-приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
4.6.4. Керівник ліцею зобов’язаний:
-виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками ліцею, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
-планувати та організовувати діяльність ліцею;
-розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
-надавати щороку пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-організовувати фінансово-господарську діяльність ліцею в межах затвердженого кошторису;
-забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ліцею;
-затверджувати правила внутрішнього розпорядку ліцею;
-затверджувати посадові інструкції працівників ліцею;
-організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
-затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ліцею;
-створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
-затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;
-забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
-контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
-забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
-створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
-сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
-створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ліцею;
-сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в ліцеї;
-формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ліцею;
-створювати в ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
-організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
-забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та інших законів України;
-здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
-організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку ліцею;
-виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, цим статутом, колективним договором, строковим трудовим договором.
Директор ліцею зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
4.7.Директор ліцею обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Засновником.
4.8. Трудовий договір (контракт) укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
4.9. З особою, яка призначається на посаду керівника ліцею вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.
4.10. Особа не може бути директором ліцею більше ніж два строки підряд. До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника ліцею, призначеного вперше.
4.11. Керівник ліцею звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.
4.12.Підставами для дострокового звільнення керівника ліцею, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:
-порушення вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо мови освітнього процесу;
-порушення вимог статтей 30 та 31 Закону України «Про освіту»;
-порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
-систематичне неналежне виконання інших обов’язків директора, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативними документами, трудовим договором;
-неусунення у визначений строк порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
4.14.Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління ліцеєм.
Повноваження педагогічної ради визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим статутом.
4.15. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор ліцею.
Педагогічна рада:
-схвалює стратегію розвитку ліцею та річний план роботи;
схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
-схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
-приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
-приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
-розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
-приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
-може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
-розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в ліцеї.
4.16. Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника на визначений засновником або уповноваженим органом строк.
Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу (закладів), залученню фінансових ресурсів для забезпечення його (їх) діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу (закладів) з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
Піклувальна рада:
-аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;
-розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;
-сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
-проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;
-має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
-може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
-здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.
Склад піклувальної ради формується засновником .
Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого засновником закладу .